علت درد گرفتن ریشه مو سر

درد ریشه مو سر ,درد ریشه موی سر,درد ریشه موهای سر,درمان درد ریشه مو سر,درمان درد ریشه موی سر,درد گرفتن ریشه موی سر,علت درد ریشه موی سر چیست

درد ریشه مو سر , درد ریشه موی سر , درد ریشه موهای سر , درمان درد ریشه مو سر

توضیحاتی در مورد درد ریشه مو سر

شاید از خودتان بپرسید که مگر پوست سر هم درد می گیرد؟ بله پوست سر هم مانند سایر بخش های بدن دارای عصب است و عومل مختلفی بر روی آن تاثیر می گذارند. درد پوست سر می تواند با علل ساده ای مانند شوره سر ناشی از عفونت یا آلودگی ایجاد شود. عموما عللی که منجر به درد پوست سر می شوند، به سادگی نیز قابل درمان هستند. علایم شایع این درد عبارتند از: سوزش سوزن سوزن شدن پوسته پوسته شدن خارش پوست . در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد ریشه مو سر صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد ریشه مو سر و اختلالات پوستی

درماتیت یک علت شایع در ارتباط با التهاب پوست است. علائم این بیماری شامل بثورات خارش دار و تورم پوست می باشد. علاوه بر این شما می توانید تاول، پوسته پوسته شدن و یا تکه های بزرگ پوست را نیز روی سر تجربه کنید. این علائم می توانند از طریق تماس با بسیاری از چیزهای معمولی، مانند موارد زیر ایجاد شوند: فلزات خاص صابون گیاه پیچک سمی آمریکایی برخی از لوازم آرایشی آلودگی آب مواد شوینده خاص محصولات خاص مراقبت از مو

درد ریشه مو سر و عفونت

فولیکولیت، کورک و carbunculosis همه این عفونت های فولیکول های مو می توانند حساسیت پوست سر ایجاد کنند. این عفونت ها همچنین می توانند دردناک بوده و زخم ایجاد کنند. علاوه بر این، با وجود این عفونت درسر، زمان لمس پوست سر گرما احساس می شود. این عفونت ها اغلب بر نواحی مانند پشت گردن، پشت سر و یا زیر بغل تاثیر می گذارند. گاهی اوقات، در اثر فشار این ضایعات پوستی ممکن است چرک از آن ها خارج شود. عفونت های قارچی پوست سر، مانند کچلی قارچی سر و تنیا ورسیکالر، در کودکان شایع تر هستند و می توانند باعث ریزش مو شوند.

درد ریشه مو سر و آلودگی

هر چیزی که مانند دانه های شوره سر بوده و غیر طبیعی به نظر می رسند، می توانند شپش باشند. اگر خارش و یا برجستگی قرمز بر روی سر دارید که ممکن است پوسته یا تراوش داشته باشند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. شپش بسیار مسری است و می توانید تا ۳۰ روز بر روی پوست سر و یا بدن شما زندگی کند. تخم شپش حتی می تواند مدت زمان بیشتری بر روی پوست سر زنده بماند.

درد ریشه مو سر و سردرد

یک سردرد تنشی نیز می تواند درد پوست سر ایجاد کند. استرس، افسردگی، اضطراب و اختلالاتی مانند این موارد علاوه بر بدتر شدن علائم درد سر می توانند باعث سفتی ماهیچه ها شوند.

درد ریشه مو سر و آرتریت تمپورال

شریان تمپورال یک رگ خونی است که در کناره های سر و جلوی گوش قرار دارد. آرتریت تمپورال وضعیتی است که در آن شریان تمپورال ملتهب شده و به لمس کردن بسیار حساس می شود. نشانه های مرتبط با این بیماری عبارتند از: درد فک سردرد اختلالات بینایی آرتریت تمپورال اغلب بر روی افراد مسن تاثیر می گذارد. این بیماری به ویژه برای افرادی که به بیماری روماتیکا پلی میالژی مبتلا هستند، بیشتر اتفاق می افتد.

علل درد ریشه مو سر

درد پوست سر همچنین می تواند با موارد زیر نیز ایجاد شود: آفتاب سوختگی حرارت سرما باد اگر درد پوست سر بدتر شود می تواند منجر به ریزش مو نیز شود. در زنان، هورمون مرتبط با چرخه قاعدگی نیز ممکن است به درد پوست سر کمک کنند.

علت درد ریشه مو سر

کسانی که پوست سرشان به طور طبیعی چرب یا خشک است بیشتر مستعد ابتلا به درد پوست سر هستند. این افراد حتی ممکن است تجربه پوست های حساس را در بخش های دیگر بدن نیز داشته باشند. همچنین ممکن است در صورت داشتن علائم زیر با احتمال بیشتری دچار این درد شوید: داشتن استرس زیاد افسردگی اضطراب زندگی کردن در منطقه ای با آب و هوای متغیر و یا هوای سرد آلرژی آسم

درمان درد ریشه مو سر

درمان این درد بستگی به علت و یا علامت آن دارد. یکی از ساده ترین روش های درمان استفاده از شامپوهای مخصوص است که به کاهش خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن سر کمک می کنند. ایبوپروفن و یا داروهای ضد التهابی مشابه ممکن است برای تسکین التهاب یا سردردهای که باعث حساسیت می شوند، موثر باشند. روغن های گیاهی خاص، مانند روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری، می توانند به التیام زخم هایی که ممکن است باعث درد پوست سر شوند، کمک کنند. با این حال، استفاده از روغن های رقیق نشده بر روی پوست سر شما ممکن است علائم را بدتر کند. قبل از استفاده از این روغن ها، مقداری از آن ها را بر روی بخش کوچکی از پوست سر امتحان کنید. ۲۴ ساعت صبر کنید و در صورتی که واکنشی از طرف پوستتان مشاهده نکردید آن را برای سایر بخش های سر نیز استفاده کنید.برای استفاده از این روغن ها یک لیوان آب گرم را با نصف قاشق چای خوری از این روغن ها مخلوط کنید. اگر اسانس آن ها را داشته باشید نیز می توانید از اسانس رزماری یا اسطوخودوس استفاده کنید. سپس کم کم محلول را روی پوست سر ریخته و خوب آن را به سر ماساژ دهید. پس از مالش ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موها را بشویید.

حساسیت پوست سر

حساسیت پوست سر به صورت درد، التهاب، سوزن سوزن، بی حس شدن، تحریک، خارش، سوزش یا حساسیت پوست سر تعریف می‌شود. اغلب بسیاری از این علائم با همدیگر ظاهر می‌شوند که به فرایندهای سیستم ایمنی در واکنش به مشکلات مختلف سلامتی مربوط است. بعضی از مواقع حساسیت پوست سر تحت تاثیر رگهای خونی، اعصاب و بافتهای زیر یا زیر سطحی پوست سر بوجود می‌آید. اغلب اوقات علائم قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. بقیه اوقات، حساسیت پوست سر به صورت دردناکی قابل مشاهده است که شامل کنده شدن پوست، پوسته پوسته شدن و فلسی شدن پوست است. شیوع حساسیت پوست سر شناخته شده نیست اما علائم آن نسبتا رایج است. حساسیت پوست سر می‌تواند با مشکلاتی نظیر سردرد، آلرژی، پسوریازیس، اگزما و ریزش مو همراه باشد.

علل حساسیت پوست سر

حساسیت پوست سر با بسیاری از شکلهای سردرد مرتبط است. بخصوص حساسیت پوست سر با سردردهایی از جمله اعصاب که از پشت گردن تا جلوی سر را شامل می‌شوند، ارتباط دارد. بیماری‌هایی که موجب می‌شوند این اعصاب متورم یا جمع شوند می‌تواند موجب دردی شوند که در طول سر، گردن و پوست سر حرکت می‌کند. با توجه به تحقیق دانشگاه جان هاپکینز، این درد به صورت داغ، شدید همانند شوک الکتریکی ظاهر می‌شود. برای بعضی از افراد پوست سر چنان حساس می‌شود که حتی یک لمس ملایم هم می‌تواند موجب درد شود. در بعضی دیگر پوست سر بی حس می‌شود. این شکل از درد عصبی نادر است و معمولا بوسیله زخم یا یک عصب ضربه زننده (عصب باریکش) به طور خودبخود ایجاد شود. با این وجود سردردهای مربوط به این اعصاب به مراتب شایع‌تر هستند. حساسیت پوست سر همچنین به چندین بیماری پوستی مرتبط است: کهیر آفتاب سوختگی نیش حشرات شپش سر پسوریازیس بسیاری از این بیماری‌ها موجب التهاب، درد، حساسیت، پوسته پوسته شدن پوست شده و حتی می‌توانند موجب چرک پوست سر و خونریزی شوند. شوره سر یک شکایت رایج است که بر جاهایی از بدن که روغنهای طبیعی جمع می‌شود، اثر می‌گذارد. این امر می‌تواند موجب قرمزی، تکه‌های فلسی روی پوست شود. در حالی که نشانه‌ای از بیماری یا بهداشت پایین نیست اما بسیاری از افراد به خاطر سوزش ناشی از آن و یا خجالت بخاطر شوره، به دنبال درمان آن هستند. به ندرت شوره سر می‌تواند ناشی از عفونت قارچی یا کرم حلقه‌ای (نوعی عفونت مخمری) باشد. پسوریازیس پوست سر نیز می‌تواند منجر به حساسیت پوست سر یا پوسته پوسته شدن یا خشکی پوست سر شود، برخلاف شوره سر، پوست خشک با ظاهری نقره‌ای است، استرس، هورمون‌ها، هوای خشک یا هوای سرد هم می‌تواند باعث پسوریازیس شود. Lichen planus نیز می‌تواند موجب پوسته پوسته یا فلسی شدن پوست سر شود. این وضعیت معمولا توسط دوره‌های استرس یا به عنوان یکی از عوارض درمان دارویی به بار می‌آید. اگر بسیاری از این مشکلات پوستی شدید شوند ممکن است منجر به ریزش موی برگشت پذیر شود.

حساسیت پوست سر و آلوپسی

یک شکل از دست دادن مو به نام ریزش موی منطقه‌ای نیز می‌تواند موجب حساسیت شود. در این شرایط، فولیکول‌های مو به صورت دسته‌ای روی پوست سر و گاهی اوقات بدن ریزش می‌کنند. آلوپسی منطقه‌ای به صورت تکه‌ای ظاهر می‌شود در حالی که آلوپسی کامل شامل از دست دادن همه موهای سر می‌شود. موسسه سلامت ملی اعلام کرد که اکثر اشکال آلوپسی معمولا برای سلامتی خطرناک نیستند یا نشانه‌ای از صدمه به عصب نیستند. در عوض آنها نتیجه حمله سلولهای ایمنی به فولیکول‌های مو هستند. عوامل دیگری که می‌تواند موجب ریزش مو شوند عبارتند از: رژیم غذایی ضعیف، بخصوص کاهش در پروتئین و آهن لوپوس کم کاری تیروئید درمانهایی همچون شیمی درمانی و پرتودرمانی بعضی از زنان نیز پس از زایمان ، در طول درمان‌های هورمونی یا به هنگام بارداری دچار ریزش موی برگشت پذیر می‌شوند. در بعضی موارد آلوپسی، مو احتمالا دوباره رشد خواهد کرد. همراه با سایر اشکال، آسیب فولیکول مو چنان شدید است که از دست دادن مو برگشت ناپذیر است.

علت حساسیت پوست سر

مشکلاتی که بر پوست هر جایی از بدن اثر می‌گذارند نیز می‌توانند روی پوست سر ظاهر شوند. این مشکلات پوستی عبارتند از: آکنه کیست واکنش آلرژیک عفونت‌های سلولهای پوستی یا محورهای فولیکول مو بیماری‌های ویروسی که موجب زخمهای پوستی می‌شوند همانند زونا و سرخک مدل موهای بسته، هدبند و کلاه ایمنی استفاده مرتب یا نادرست از محصولات مو مانند رنگ مو و آرام کننده‌ها سشوار، اتوی مو و فر کننده مو برس کشیدن یا ساییدن مو به هنگامی که مرطوب است می‌تواند فولیکول‌های مو را بشکند که باعث ریزش مو و تحریک پوست سر می‌شود. برس کشیدن بیش از حد نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در عین حال نازک شدن، حساسیت پوست سر می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سلامتی شدیدتر مانند سرطان پوست و ملانوم باشد. این شرایط به طور معمول خود را به صورت خال‌های جدید یا تغییر یافته یا زخمهای دائمی نشان می‌دهد. به خصوص موارد دردناک و شدید حساسیت پوست سر نیز باید به پزشک گزارش شود.

تشخیص حساسیت پوست سر

معمولا چند معاینه انجام می‌شود تا مشکلات ثابت یا شدید بوجود آورنده حساسیت پوست سر حل شود. پزشکان اغلب شروع به جمع آوری سابقه پزشکی و پرسیدن سوالات در مورد رژیم غذایی، زندگی روتین، زخمهای پیشین، بیماری‌های دیگر و تغییرات جدید می‌کنند. سپس پزشک ممکن است پوست سر را بررسی کند. آنها همچنین ممکن است نمونه فولیکول مو یا نمونه پوست سر را جمع آوری کند تا برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه بفرستد. برخی از پزشکان هم ممکن است الگوهای موی بدن را بررسی کنند.

درمان حساسیت پوست سر

در بسیاری از موارد، این شرایط بوجود آورنده حساسیت پوست سر خود بخود از بین می‌روند. بسیاری نیز نیازمند تمیز کردن اصولی و مراقبت هستند تا مطمئن شوند که این نواحی به طور موقت تسکین یافته‌اند. پمادهای خانگی کمکهای اولیه، کرمها، ضدعفونی کننده و بانداژ و گاز نیز اغلب برای درمان کافی هستند. حساسیت دردناک یا طولانی مدت باید به پزشک گزارش شود. از آنجایی که بسیاری از مشکلات سلامتی به حساسیت و تحریک پوست سر مرتبط هستند، دوره درمان برای هر کدام به میزان زیادی متفاوت است. درمان عامل زمینه‌ای معمولا علائم را رفع می‌کند. بعضی از کرمهای دارویی یا پماد احتمالا برای کنترل تحریک، درد و علائم خارجی همراه با درمانهای دیگر تجویز می‌شوند. شوینده‌های طبی، شامپوها و پاک کننده‌ها و نرم کننده‌ها نیز معمولا برای کمک به درمان حساسیت پوستی بکار می‌روند. در ایالات متحده داروی مینوکسیدیل و دستگاه‌های لیزر به صورت بدون نسخه یا آنلاین موجود هستند. فینازترید درمان دیگری است که از طرف سازمان FDA پذیرفته شده است. تحقیقات نشان داده است که می‌تواند تا ۸۰ درصد از موارد ریزش موی ارثی مردانه یا نازک شدن ایجاد شده بوسیله بیماری‌های خاص را کاهش دهد. کورتیکواسیتروئیدها هم می‌توانند برای موارد عمومی‌تر تجویز شوند. بیماران باید قبل از شروع درمان دستورات را بخوانند. اگر یک عفونت بعد از یک دوره درمان از بین نرود، بیماران باید به دنبال مشاوره بیشتر باشند. همان توصیه برای درمان شوره سر بدون نسخه بکار می‌رود. داروسازها می‌توانند به انتخاب درمان کمک کنند و قبل از شروع درمان مسائل مربوطه را حل کنند. اقداماتی که باید برای از بین بردن پوسته سر حساس انجام داد عبارتند از: ماساژ پوست سر با حرکات دایره‌ای انگشتان بکار بردن یخ برای فواصل ۱۰ دقیقه‌ای استفاده از ابزار برای ماساژ پوسته سر مویی که به مدت طولانی سفت بسته شده را به آرامی حرکت دهید تکنیکهای کشش و آرامش نیز می‌توانند برای حساسیت پوست سر ناشی از سردرد، درد عضلانی و تنش مفید باشند.

بیشتر بخوانید : سفیدی مو در جوانی ♥ ریزش مو ♥ خواص زنجبیل برای مو ♥ سردرد سمت چپسردرد سمت راست