مو چکار دارم بگوم

دخالت نکردن در امور دیگران

مو چکار دارم بگوم

دخالت نکردن در امور دیگران

بایگانی

علت و درمان گرفتگی عضلات پشت کتف و پا چیست

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ

گرفتگی عضلات پشت

گرفتگی عضلات پشت ,گرفتگی عضلات پشت پا,گرفتگی عضلات پشت کتف,گرفتگی عضلات پشت قلب,گرفتگی عضلات پشت گردن,گرفتگی عضلات پشت ران,گرفتگی عضلات پشت ران پا

گرفتگی عضلات پشت , گرفتگی عضلات پشت پا , گرفتگی عضلات پشت کتف , گرفتگی عضلات پشت قلب

توضیحاتی در مورد گرفتگی عضلات پشت

ممکن است بعد از کش دادن بدنتان پس از یک سفر هوایی طولانی، دچار این دردهای ناگهانی و شدید عضلات شوید. این دردها معمولا آن قدر شدید هستند که شاید حتی به سختی بتوانید از جای خود تکان بخورید، زیرا ماهیچه های اطراف ستون فقرات از قوی ترین و در عین حال کاربردی ترین نقاط بدن هستند و گرفتگی آنها می تواند منجر به بروز دردهای ناراحت کننده در ناحیه پشت و گردن شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گرفتگی عضلات پشت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اسپاسم عضلات چیست

اسپاسم عضلات یا گرفتگی عضلات که یکی از مکانیزم‌های واکنش طبیعی و دفاعی بدن است، انقباض غیرارادی و پایدار فیبرهای عضله در پاسخ به آسیب یا التهاب چه در خود عضلات و چه در رشته‌های عصبی موجود در آنها می‌باشد. گرفتگی عضلات در کمر همچنین ممکن است نشان‌دهنده‌ی آسیب یا صدمه به ساختار زمینه‌ای ستون فقرات از جمله استخوان‌های مهره، دیسک‌ها یا رباط‌هایی که مهره‌ها را به هم متصل می‌سازد، باشد. گرفتگی کمر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که تشخیص علت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است: ترومای ناگهانی یا گسترده وارد بر ستون فقرات یا عضلات و بافت تکیه‌گاه آن از جمله کشیدگی یا رگ‌به‌رگ شدن و یا نوع دیگری از اختلال مکانیکی که ممکن است موجب فشردگی یا تحریک عصب نخاعی باشد.

گرفتگی عضلات پشت و مراجعه به پزشک

گرفتگی عضلات یکی از شایع ترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است. این درد اگرچه گاهی با بعضی روش های سنتی معمول قابل کنترل است و نیازی به درمان از طریق روش های جراحی ندارد، اما در صورت مشاهده بعضی علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. گرفتگی عضلات یکی از عکس العمل های حفاظتی و طبیعی بدن نسبت به مشکلاتی است که در ماهیچه یا رشته های عصبی اطراف آن پیش آمده است. گرفتگی پشت ممکن است به دلایل مختلفی بروز کند. معمولا حرکات ناگهانی نامناسب ممکن است باعث کشش های شدید در بافت ماهیچه ای و عصبی این قسمت شده و درد و ناراحتی برای افراد ایجاد می کند. گرفتگی عضلات پشت گاهی هم می تواند نشانه ای از وجود صدمات و مشکلات در قسمت های درونی خود ستون فقرات مثل مهره ها یا دیسک ها و زردپی ها (رشته های پیوندی که مهرهها را به هم متصل می کنند) باشد.

کشیدگی عضلانی

کشیدگی عضلانی زمانی رخ میدهد که ماهیچه های این ناحیه بیش ازحد کشیده یا پاره شوند. این روند باعث آسیب دیدگی فیبرهای ماهیچه ها شده که به آن کشیدگی ماهیچه گفته میشود. رگ به رگ شدن مفصل کمر زمانی رخ می دهد که لیگامنت ها یا بیش از حد کشیده یا پاره شوند. لیگامنت ها سخت بوده و بافت های اتصالی هستند که استخوان ها را به یکدیگر متصل می کنند. برای درمان این دو عارضه، یعنی کشیدگی ماهیچه ها و رگ به رگ شدن لیگامنت که باعث ایجاد درد می شوند، هیچ تفاوتی وجود ندارد و راه های درمان و پیشگیری این دو عارضه به یک روش انجام میشود.

علائم گرفتگی عضلات پشت

اولین نشانه های گرفتگی عضلات، درد شدیدی است که بسته به موقعیت ناحیه صدمه دیده، در پشت یا گردن ظاهر می شود. این درد که با انقباض دردناک ماهیچه همراه است، ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. این درد و انقباض معمولا دو هدف دارد، یکی این که فرد را متوجه وجود مشکل در بدن خود می کند و دیگر این که حرکات او را محدود می سازد تا مانع صدمات بیشتر در آن ناحیه از بدن خود شود. این علائم معمولا بر اثر فعالیت بدنی زیاد تشدید می شوند و عموما پس از یک دوره استراحت، کمتر شده یا از بین می روند.

گرفتگی عضلات پشت و فشارهای عصبی

بسیار اتفاق می افتد که فشارهای عصبی منجر به گرفتگی عضلات پشت پا در خواب بشود.این اتفاق حتی طی بارداری نیز به دنبال بروز استرس، برای خانم باردار در ماه پایانی بارداری و کاهش فعالیت وی اتفاق می افتد.حتی در بسیاری افراد گرفتگی های عضلانی با ریشه عصبی در ناحیه معده و روده اتفاق می افتد که در قالب درد معده و کولیت های روده ای بروز پیدا می کند.

درمان گرفتگی عضلات پشت

بیشتر اوقات اگر گرفتگی عضله علت پزشکی جدی نداشته باشد، با یک دوره درمانی ساده در چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می کند. اما به افراد توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، فورا به پزشک مراجعه کنند: تغییر در نحوه عملکرد روده ها و مثانه، به طوری که در کنترل آنها دچار مشکل شوند ضعف ماهیچه ها در ناحیه بازوها و ساق پاها و عدم تعادل هنگام راه رفتن، و احساس کاهش تــدریجــی توانایی در طی مسیری که معمولا به راحتی پیاده روی می کردند احساس گسترش درد و بی حسی در دست و پا به ویژه هنگام عطسه، سرفه یا موقع نشستن بدتر شدن درد در حالت دراز کشیدن و بی خوابی در طول شب از شدت درد درد همراه با تب، کاهش وزن و دیگر نشانه های بیماری

  • مجید کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی