سردرد پیشانی و شقیقه

سردرد پیشانی ,سردرد پیشانی و چشم,سردرد پیشانی در کودکان,سردرد پیشانی سمت راست,سردرد پیشانی و شقیقه,سردرد پیشانی و پشت سر,سردرد پیشانی از چیست,سردرد پیشانی و بالای سر,سردرد پیشانی و گیجگاه,سردرد پیشانی کودک,سردرد پیشانی و چشمها,علت سردرد پیشانی و چشم,سردرد ناحیه پیشانی و چشم

سردرد پیشانی

توضیحاتی در مورد سردرد پیشانی

سردرد ممکن است در هر نقطه از زندگی افراد تاثیر بگذارد اما 1 نفر از 5 نوجوان و بزرگسال از سردرد منظم رنج می برند. در ایالات متحده این تعداد تا 4 درصد از مراجعین به اتاق اورژانس است و یکی از دلایل بالا برای دیدن پزشک است. سردرد بیشتر در میان زنان شایع است و در مقابل هر دو مرد حدود 3 زن سردرد دارد. اغلب این سردردها گذرا هستند و در عرض چند ساعت تا چند روز بدون هیچ گونه عارضه حل می شوند. انواع مختلفی از سردردهای شناخته شده در علم پزشکی وجود دارد اما اکثر مردم سردرد را براساس مکان، ماهیت درد و علائم همراه توصیف می کنند. بنابراین شنیدن در مورد سردرد در پشت سر، بالای سر، در طرفین (شقیقه)، در اطراف یا در پشت چشم ها و در جلوی سر اتفاق نمی افتد. به طور مشابه می توان آن را به عنوان یک تشدید سردرد یا سردرد با حالت تهوع توصیف کرد. سردرد عصبی تقریباً 90 درصد از بیماران مبتلا به سردرد دچار این نوع سردرد هستند. علت پیدایش این نوع سردرد، انقباض عضلات کاسه سر، گردن، شانه و صورت بوده و مهمترین دلیل پیدایش این انقباض ها، هیجانات عصبی است. درد معمولاً از ناحیه پیشـــــانی، گردن یا شانه شروع می شود و به تــدریج تمام کاسه سر را فرا می گیرد. این درد ماهیت فشاری داشته ولی خاصیت ضربانی ندارد. بیمار از اینکه سرش سنگین است شکایت دارد، ممکن است تهوع پیدا کند اما به استفراغ دچار نمی شود. علت سر درد در ناحیه ی پیشانی چیست؟اکثر اوقات افراد از سردرد خود شکایت می‌کنند طور‌ی‌ که درد آن تمام پیشانی را دربرمی‌گیرد. این نوع درد یا ممکن است تمام پیشانی یا نقطه ‌خاصی را درگیر کند. سردرد پیشانی ممکن است به سمت پایین و چشم‌ها هم کشیده شود و درد رنج‌آوری را در کاسه‌ چشم به وجود آورد. احتمال دارد این درد تمام صورت را احاطه کند و شاید تا زمان برطرف شدن سردرد، بیمار کاملا رنج ببرد. سردرد پیشانی و شقیقه‌ها معمولا برای یک مدت کوتاه شاید چند ساعت طول می‌کشد اما احتمال شروع دوباره آن وجود دارد. به‌ ندرت دیده شده درد مورد نظر بی وفقه و برای چند روز ادامه داشته باشد.

علت سردرد پیشانی

سردرد پیشانی دردی است که در جلوی جمجمه، قسمت جمجمه ای که مغز در آن قرار دارد تجربه می شود. این به طور چشمگیری با پیشانی، ناحیه سر که در بالای ابروها و زیر خط مو قرار دارد همبستگی دارد. با این حال، از لحاظ مرز دوم (یعنی خط مو) این می تواند بسته به اینکه آیا یک فرد دارای خط ریزش موی بالا یا پایین یا طاس است متفاوت باشد.اصطلاح “فرونتال” درد ناشی از استخوان پیشانی جمجمه است. گاهی اوقات این ممکن است شدید ترین منطقه درد باشد اما سردرد به این منطقه خاص محدود نمی شود. ممکن است مقداری از درد در سر و یا در قسمت های دیگر، به عنوان مثال شقیقه، همراه با درد در جلوی سر باشد. ماهیت درد و شدت می تواند در سردرد پیشانی متفاوت باشد و اغلب علایم همراه با ناراحتی چشم نیز وجود دارد.

دلیل سردرد پیشانی

درد یک علامت است و بنابراین درد جلویی سر ممکن است به تنهایی یا با نشانه های همراه دیگر رخ دهد. این ویژگی های همراه ممکن است بر اساس علت سردرد پیشانی متفاوت باشد

دلایل سردرد پیشانی

ممکن است علل مختلفی برای سردرد پیشانی وجود داشته باشد. معمولا این شامل آسیب یا التهاب ساختارهای اطراف مانند بافت نرم، از جمله پوست و عضلات، حفره ها و درزها (مانند حفره بینی یا جمجمه) و یا اندام هایی نظیر مغز یا چشم باشد. با این وجود، علل ممکن است با مشکلات عصبی همراه شوند هرچند آسیب و التهاب مشخص در ناحیه جلوی پیشانی وجود ندارد. به عنوان مثال در نورالژی اکسیپیتال، اعصاب در پشت گردن ممکن است فشرده شوند (که منقبض می شوند) و می تواند باعث درد در جلوی سر شود.

علت سردرد پیشانی و چشم

تعدادی از شرایط چشم ممکن است به سر درد کمک کند. مکان ممکن است از چشم شما تا حدقه (اطراف چشم)، پشت چشم و پیشانی متفاوت باشد. چشم آبی یک علت شایع است و اغلب با سرگیجه بیش از حد مرتبط است. به طور مشابه شرایط چشم مانند ملتحمه، کراتیت، یوئیت و ورم ملتحمه نیز ممکن است منجر به سرگیجه شود که به نوبه خود می تواند به سر درد عضله کمک کند.

علت سردرد پیشانی سمت چپ

سر درد یک‌طرفه همانطور که از اسم آن مشخص است، یک نوع سر درد است که فقط یک طرف سر را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند برای فرد درد و ناراحتی زیاد به همراه داشته باشد. این شرایط معمولاً مشابه درد به صورت قلب زدن در یک طرف سر احساس شده و نیز می‌تواند علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ، خستگی، و حساسیت به نور را ایجاد کند. این نوع از سر درد در موارد ابتلا به میگرن و سر درد خوشه‌ای بسیار عادی است. هر دوی این موارد با درد و ناراحتی به نسبت شدید و علائم طولانی مدت همراه است.در بسیاری از موارد، این درد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات فیزیکی و شناختی برای فرد شده و در موارد حاد، لازم است از خدمات درمان اورژانسی برای تشخیص علت مشکل و درمان آن استفاده شود. به این ترتیب می‌توان درد بیمار را تسکین داده و از سایر خطرات احتمالی ناشی از آن جلوگیری کرد.

علت سردرد پیشانی سمت راست

میگرن یک نوع شدیدتر از سر درد است که معمولاً با احساس قلب زدن در سمت راست، سمت چپ یا جلوی سر همراه است. این شرایط همچنین ممکن است با سایر علائم همچون حالت تهوع و استفراغ ایجاد شود. این نوع سر درد می‌تواند باعث ایجاد اختلال فیزیکی و شناختی برای فرد شده و به قدری تشدید شود که گاهی اوقات برای فرد ناتوان کننده باشد.بسیاری از افراد با سر درد یک‌طرفه مواجه شده و اکثر آنها نیازی به مداخله پزشکی برای درمان شرایط خود ندارند. با این وجود، در موقعیت‌های زیر لازم است در ارتباط با این مشکل با پزشک ملاقات شود: در موارد شدیدتر بودن سطح درد از موارد قبلی تجربه شده توسط فرد در صورت شروع شدن درد به صورت یکباره و شدید در صورت همراه بودن درد با سایر علائم همچون حالت تهوع، طب، استفراغ، صرع، تاری دید و دو بینی، از دست دادن سطح هوشیاری، اختلالات گفتاری، تغییر در رفتار، ضعف و سایر موارد مانند آن در صورت شروع سر درد با انجام فعالیت فیزیکی

علت سردرد پیشانی و پشت سر

رایج‌ترین نوع سر درد است و توسط بسیاری افراد در دوره‌های مختلف احساس می‌شود. این نوع سر درد اغلب برای یک مدت طولانی دوام و ماندگاری ندارد، هر چند در برخی موارد این مشکل می‌تواند برای مدت یک هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند. یکی از علائم رایج سر درد تنشی احساس درد، گرفتگی، و فشار در ناحیه سر، سفت شدن پیشانی، دو طرف سر، یا درد گرفتن پشت سر است. سر درد تنشی همچنین می‌تواند در نتیجه حساس شدن عضلات شانه یا جمجمه نیز ایجاد شود.

عوامل سردرد پیشانی

دو عامل که اغلب به عنوان علت سردرد جلوی سر به چشم می خورد استرس روانی و خواب ضعیف هستند. امروزه استرس روانشناختی یکی از مهمترین عوامل موثر در سردرد تنش همراه با فشار عضلانی است. به دلایل مختلف، خواب ناکافی نیز می تواند به سردرد کمک کند. هر دو استرس و بی خوابی نیز ممکن است موجب میگرن شوند.

رفع سردرد پیشانی

درمان درد پیشانی با بیماری زمینه‌ای ایجادکننده آن ارتباط مستقیم دارد. معاینات تشخیصی مانند سی تی اسکن یا ام آر آی ممکن است برای تشخیص بیماری یا رد احتمال ابتلا به بیماری‌های دیگر مورد نیاز باشد. مدیریت و کنترل متداول و محافظه‌کارانه که شامل تغییرات سبک زندگی، تمرینات ورزشی و پرهیز از عوامل محرک می‌شود نیز همراه با دارو درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. درمان فشار عضلانی و سردردهای تنشی شامل موارد زیر می‌شود: o داروهای ضد درد o شل کننده‌های عضلات o داروهای تخدیر کننده و آرام‌بخش o داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای o داروهای ضد تشنج

علائم سردرد پیشانی

چشم درد حساسیت به نور اختلالات دید نظیر تار شدن دید درد بیش از حد درد بینی احتقان بینی یا آبریزش بینی تغییرات در بویایی از نظر فنی، درد نیز شامل صورت (درد صورت) می شود در حالی که سردرد به طور خاص به بقیه سر به جز صورت اشاره دارد.

سردرد پیشانی در کودکان

علت سردردهای کودک من چیست؟ علل متعددی برای سردرد وجود دارد- بیشتر آن ها خوشخیم هستند. یک تاریخچه کامل، معاینه ی بالینی، ارزیابی عصب شناختی برای اطمینان از اینکه سردردها جدی نیستند، لازم است. متداول ترین سردرد راجعه میگرن است. سردردهای سینوسی معمولا در پل بینی هستند و همراه با علائم کلاسیک میگرن نیستند که حساسیت به صدا و نور و ناراحتی در شکم دارد.

سردرد پیشانی

سردرد برای همگان پدیده ای آشناست و کمتر کسی است که در طول عمر خود آن را تجربه نکرده باشد. هنوز برای سردرد تعریف مشخصی که مورد قبول همه باشد وجود ندارد. شاید ساده ترین تعریف برای سردرد « احساس درد و ناراحتی از ناحیه کاسه چشم تا قسمت پشت سر » باشد. باید به خاطر داشت که سردرد یک بیماری نیست، بلکه نشانه ای است از طیف متنوعی از بیماریها که از یک سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهــــــای بدخیم مغزی ختم می شود. گر چه در اغلب موارد منشأ سردرد، بیماریهای خوش خیم می باشد، اما اولین مسأله ای که در برخورد با بیمار مبتلا به سردرد باید حل شود، عبارت است از افتراق بین علل خوش خیم و علل خطرناکتر. علت سر درد در ناحیه ی پیشانی چیست؟ میگرن کلاسیک معمولاً پانزده تا سی دقیقه قبل از شروع این نوع سردرد، علایمی مثل ظهور نقاط نورانی در جلو چشم، تاری دید و منگی پدیدار می شود؛ آرام آرام با از بین رفتن این علایم سردرد یک طرفه ای به صورت مبهم و در یک سمت ناحیه گیجگاهی ظاهر می شود، به تدریج شدت درد افزایش می یابد و سردرد حالت ضرباندار به خـــود می گیرد، در این مرحله بیمار رنگ پریده و دچار تهوع و استفراغ شدیدی می شود؛ بسیاری از بیماران در این مرحله ترس از نور پیـــدا می کنند و ترجیح می دهند در اتاق تاریک استراحت کنند و پاره ای دیگر تعریق شدید و تکرر ادرار پیدا می کنند. درد بین چند ساعت تا یک روز طول می کشد و بالاخره بیمار به خواب فرو می رود. پس از اینکه بیمار از خواب بیدار شد، سردرد تسکین می یابد. این نوع سردرد در زنان بیشتر دیده می شود و استعداد ارثی به بروز حملات در بین افراد وجود دارد علت سر درد در ناحیه ی پیشانی چیست؟

بیشتر بخوانید : سردرد عصبی طب سنتی ♥ سردرد خوشه ای و درمان آن ♥ سر درد و حالت تهوع