لگن درد در ماه هفتم بارداری

لگن درد در بارداری ,لگن درد در بارداری نی نی سایت,درد لگن در بارداری چیست,لگن درد در اوایل بارداری,لگن درد در دوران بارداری,دلیل لگن درد در بارداری,علت لگن درد در بارداری چیست,لگن درد بارداری,کاهش درد لگن در بارداری,درد لگن چپ در بارداری,لگن درد,لگن درد بعد از زایمان,لگن درد در حاملگی

لگن درد

توضیحاتی در مورد لگن درد

درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و شرایط دیگر.

ورزش برای لگن درد

حرکت‌های اصلاحی. اگرچه بیمار خود می‌تواند به تنهایی ورزش های کششی و افزایش دامنه حرکت را انجام دهد، اما تأثیر این حرکت‌ها تحت نظارت و راهنمایی متخصص فیزیوتراپی چند برابر خواهد شد. متخصص علاوه بر آموزش روش صحیح انجام نرمش‌های تقویت عضله و بهبود وضعیت مفصل ران و لگن از تجهیزات ویژه‌ای استفاده می‌کند که نسبت به درمان فردی خود بیمار درمان مؤثرتری را امکان‌پذیر می‌سازد. ورزش و حرکات اصلاحی و تمرین‌های زیر برای کشش، تقویت و پایدارسازی ساختارهای حمایت کننده لگن در نظر گرفته شده‌اند. شرط اصلی انجام این حرکت‌ها تشدید نشدن درد لگن و باسن در زمان انجام است و در صورت افزایش درد باید انجام حرکت را متوقف ساخت. هر تمرین را به آهستگی و با ملایمت و صرفاً تا حدی انجام دهید که احساس ناراحتی نکنید. بین زمان استفاده از یخ یا کمپرس سرد و شروع تمرین وقفه‌ای 30 دقیقه‌ای ایجاد کنید. هر تمرین را 2 تا 3 نوبت در روز تکرار کنید. گرم کردن بدن: بدن را پیش از شروع انجام حرکت‌ها 5 تا 10 دقیقه با فعالیت‌ها و نرمش‌های کم برخوردی مانند پیاده‌روی یا استفاده از دوچرخه ثابت گرم کنید. کشش: پس از گرم شدن بدن، حرکت‌های کششی را پیش از حرکت‌های تقویت عضله انجام دهید. پس از انجام تمرین‌های تقویت عضلات، حرکت‌های کششی را مجدداً تا اتمام زمان در نظر گرفته شده برای برنامه تمرینی تکرار کنید. درد را جدی بگیرید. نباید هنگام انجام تمرین‌ها احساس درد کنید. در صورت بروز درد حتماً با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید. • برای حفظ تعادل کنار دیوار بایستید. • پای نزدیک به دیوار را پشت پای دیگر ببرید. • لگن را تا جایی به سمت دیوار خم کنید که در قسمت خارجی لگن احساس کشش کنید. 30 ثانیه در این حالت بمانید. • حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید و سپس در مجموع حرکت را 4 بار برای هر سمت تکرار کنید.

ایا معاینه لگن درد دارد

در طول یک معاینه لگنی، پزشک به صورت بصری و دستی اندام تناسلی زن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. معاینه لگنی یک روش نسبتا کوتاه است که در طی آن متخصص زنان و زایمان فرج، واژن، دهانه رحم، رحم، راست‌روده و لگن شامل تخمدان را برای کنترل توده‌ها و یا اختلالات دیگر بررسی می‌کند. تست پاپ اسمیر که برای تشخیص سرطان رحم استفاده می‌شود ممکن است در طول یک معاینه واژن انجام شود.

درمان لگن درد

وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید.اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید. داروی پا درد

علت لگن درد در بارداری

فتق: قسمت کشاله ران و فتق مغبنی (در ناحیه کانال مغبنی بالای کشاله ران) می تواند درد لگن در زنان ایجاد کند. زنان باردار به علت فشاری که بر دیواره شکم وارد می شود به فتق مغبنی مستعدترند.

علت لگن درد در زنان

معمولا بانوان بیشتر از مردان دچار درد مزمن در لگن می شوند. از آن جا که این درد می تواند علت های مختلفی داشته باشد، تشخیص دقیق علت آن کلید درمان مناسب است. به نقل از سایت «MSN»، هنگامی که دچار درد لگن می شوید در مرحله اول باید مطمئن شوید که این درد مربوط به ناحیه نشیمنگاه است.اما ممکن است افراد این درد را به صورت مبهم احساس کنند و با درد ران، کشاله ران و درد در قسمت تحتانی کمر اشتباه گرفته شود.

علت لگن درد سمت چپ

خوشبختانه روش‌های درمانی متعددی برای درمان درد لگن وجود دارد که می‌توان سودمندی آنها را پیش از تعویض مفصل آزمود. فیزیوتراپی و ورزش لگن و باسن،درد را کاهش می‌دهد، کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و زمان جراحی را به تعویق می اندازد یا ضرورت انجام آن را از بین می‌برد. بهترین روش اطمینان از کارآمدی فیزیوتراپی برای رفع مشکل لگن و مفصل ران مشورت با متخصص فیزیوتراپی آموزش دیده و دارای مجوز است. متخصص فیزیوتراپی معمولاً موارد زیر را برای درمان درد باسن و لگن پیشنهاد می‌دهد: • درمان نقاط ماشه‌ای. عضله‌ها “گره‌ها” یا ناحیه‌هایی دارند که باعث قفل شدن یا بی‌حرکتی مفصل‌ها می‌شود. متخصص فیزیوتراپی به کمک درمان با دست یا سوزن زدن خشک این ناحیه‌های مشکل‌ساز را فعال و آزاد می‌کند.

درمان سنتی لگن درد

سرکه می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن را با کاهش التهاب تسکین دهد • روش دیگر، تهیه ی مخلوطی از سرکه و آب در دو ظروف بمقدار مساوی است. یکی آب سرد و دیگری آب گرم. یک حوله را در مخلوط آب گرم خیسانده و فشار داده، سپس آن را اطراف پای خود به مدت پنج دقیقه بپیچید. همین کار را نیز با مخلوط آب سرد انجام دهید. روزانه این عمل را حداقل سه یا چهار بار تکرار کنید. ۲٫آب گرم و آب سرد آب گرم و آب سرد می تواند در درمان درد پا موثر باشد. درمان با آب گرم، جریان خونرسانی به پا را افزایش میدهد و درمان با آب سرد التهاب را کاهش می دهد. • یک سطل را با آب سرد و دیگری با آب گرمی که قابل تحمل باشد، پر کنید . روی یک صندلی راحت بنشینید و پای خود را به مدت سه دقیقه در آب داغ نگه دارید و سپس همین کار را با آب سرد بمدت حداقل ۱۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید. اینکار را دو یا سه بار انجام دهید و سرانجام در حمام پای خود را با آب سرد بشویید. • گزینه دیگر اینست که یک پد گرما و بسته یخ را بطور متناوب به مدت ۱۰ دقیقه برای کاهش درد پا روی پایتان بگذارید. ۳٫سولفات منیزیم یا نمک اپاسوم سولفات منیزیم می تواند به تسکین فوری درد پا کمک کند. ترکیب گرما و سولفات منیزیم که به خوبی درد پا را تسکین میدهد. • دو یا سه قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را در وان آب گرم بریزید. • پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان بگذارید. • نمک باعث میشود تا پاهای شما خشک و زبر شود. بنابراین بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. ۴٫ یخ درمانی یخ درمانی یک راه خوب برای کاهش درد و تورم پا است. مقدار کمی یخ خرد شده را در کیسه های پلاستیکی کوچک بریزید و از آن برای ماساژ منطقه آسیب دیده در یک حرکت دایره مانند استفاده کنید. همچنین می توانید کیسه ی سبزیجات منجمد شده را در یک حوله نازک پیچیده و استفاده کنید. سرما به طور موقت باعث بی حس شدن انتهای عصب در ناحیه دردناک شده و به شما آرامش می دهد. همچنین تورم را نیز کاهش میدهد. بسته یخ را بیش از ۱۰ دقیقه در یک زمان استفاده نکنید. زیرا می تواند به پوست و اعصاب آسیب برساند. داروهای خانگی برای درد پا,درمان پا درد روغن میخک در درمان درد مفاصل و درد پا توسط افزایش گردش خون ،بسیار موثر است

مفصل لگن درد

علائم درد لگن و باسن با توجه به علل زیربنایی و اصلی برانگیزنده درد متفاوت است. درد باسن گاهی سنگین و مداوم و گاهی کوتاه مدت یا به صورت دردی شدید و تیز است که تنها هنگام حرکت‌های خاص مفصل شعله‌ور می‌شود. به علاوه چنانچه فرد به بیماری یا آسیب لطمه زننده به کارکرد لگن یا مفصل ران دچار شود، علاوه بر درد استخوان لگن با علائم زیر نیز مواجه خواهد شد: • کاهش توانایی حرکتی مفصل • دشواری در تحمل یا انداختن وزن بر روی پای آسیب دیده • سفتی و گرفتگی یا اسپاسم عضله اطراف مفصل ران و لگن • بی‌حسی در ناحیه لگن • صدای از جا درآمدن هنگام حرکت کردن درد لگن راه رفتن، ایستادن یا حتی نشستن در حالت‌های خاص را دشوار می‌سازد. بااین حال با بهره‌گیری از درمان درد باسن مناسب و انجام حرکت‌های صحیح می‌توان توانایی حرکتی مفصل را به آن بازگرداند و درد استخوان لگن را تسکین بخشید

علت لگن درد چیست

درد مفصل لگن ( ران ) ناراحتی شایع می باشد که افراد معمولا از اصطلاحاتی مانند درد استخوان لگن ، التهاب و درد سنگین استفاده می کنند . فرد در این موارد از گزگز ، احساس سوزش ، تیرکشیدن شکایت می کنند . این درد در برخی افراد به صورت مزمن بوده و در برخی افراد در هنگام انجام فعالیت هایی نظیر نشستن ، دویدن ، چرخیدن افزایش می یابد . درد استخوان لگن ممکن است به صورت ناگهانی یا به تدریج ایجاد می شود.

لگن درد در بارداری

درد لگن یکی از علائم رایج دوران بارداری است که اکثراً در ماه‌های آخر، به ویژه در سه ماهه سوم زنان را آزار می‌دهد. علت بروز این درد آماده شدن بدن برای زایمان است. درد و ناراحتی غالباً در سمتی شدیدتر است که جنین معمولاً در آن سمت داخل رحم قرار می‌گیرد. عامل‌های دیگری که باعث درد لگن شدید در دوران بارداری می‌شود، عبارت‌ است از: • افزایش وزن بیش از حد • کشش عضله‌های شکم و لگن (هفته‌های هجدهم تا بیست و چهارم) • سیاتیک یا فشردگی اعصاب در اثر بزرگ شدن رحم (این عامل گاهی درد ران را نیز به دنبال دارد.)

لگن درد در اوایل بارداری

در انتهای بارداری ممکن است با دردی در ناحیه‌ی زیر شکم‌ و بالای ناحیه‌ی تناسلی‌تان مواجه گردید. شما احتمالا به “جدایی سمفیز لگنی” مبتلا شده‌اید؛ این مشکل اگرچه برای فرزندتان خطری در پی ندارد ولی می‌تواند برای شما بسیار دردناک باشد. استخوان لگن شما تقریبا دور قسمت پایینی شکم‌تان قرار گرفته است. فاصله بین دو لبه جلوی لگن توسط یک غضروف انعطاف پذیر به نام سمفیز ناحیه تناسلی (PS) پر شده ‌است. این غضروف مانند یک لاستیک کش می‌آید تا بتواند فضای کافی را برای رشد جنین در درون رحم شما فراهم کند. در موارد نادر، غضروف PS آنقدر کش می‌آید که منجر به باز شدن آن از هم می‌گردد. خانم‌هایی که با کشیدگی غضروف PS مواجه می‌شوند معمولا در راه رفتن و بخصوص بالا رفتن از پله‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

لگن درد

برای درمان لگن درد باید علت آن را تشخیص داد. اما درد بر اثر فعالیت با استراحت و مصرف داروهای ضدالتهابی درمان می شود. برای پیشگیری از آسیب مهم است که قبل از ورزش کردن، حرکت های کششی انجام دهید و از لباس ها و کفش های مناسب استفاده کنید. در صورتی که متوجه درد لگن بر اثر انجام دادن حرکت ورزشی یا فعالیت خاص می شوید، آن را کنار بگذارید. اگر دچار اضافه وزن هستید با کم کردن وزن می توان فشار روی لگن را نیز کاهش داد.

بیشتر بخوانید : درد لگن در بارداری نشانه چیست ♥ درد یک طرفه پایین کمر چیست